You are not logged in.

Search results

Search results 1-20 of 954.

Wil je wat terugdoen voor de community? Heb je zin in een uitdaging? Meld je dan aan als:
Game Operator || Forum Moderator

Friday, July 24th 2009, 10:09am

Author: Grotius

Beginnerslijstje

Misschien heb je suggesties voor: Beginnershandleiding: Wat moet er beter? Bovendien: misschien komen alle features wel in alle uni's, dus dan is er maar één lijstje nodig Tenslotte heeft de redesign een tutorial, kan ook handig zijn

Tuesday, July 21st 2009, 12:35pm

Waarschuwing: Ogame-portal lekt wachtwoord

Beste community, Ik moet jullie bij deze op de hoogte stellen van een grove beveiligings-bug in de officiële ogame-portal ( alle domeinen), omdat Gameforge deze bug al 4 weken niet serieus neemt. Deze bug maakt het mogelijk dat iedereen die (fysiek of via malware) toegang heeft tot de computer waarmee is ingelogd, jouw wachtwoord kan achterhalen, zelfs als je inmiddels bent uitgelogd. beste oplossing: de "emergency-login-portal" heeft deze bug niet. middelmatige oplossing: verwijder cookies, bro...

Tuesday, July 14th 2009, 5:13pm

Expedities: Vlootvernietiging

Skiwi, expedities zijn wel voorspelbaar. De uitkomsten zijn bekend: niets, vondst metaal, vondst kristal, vondst deut, vondst vloot, vondst DM, vondst Handelaar, langere terugweg, verkorte terugweg, gevecht met piraten, gevecht met aliens en verlies vloot door zwart gat ofzo. Kortom, als je de kans op een uitkomst weet, dan is het volledig voorspelbaar. Tegen vlootvernietiging door piraten en aliens kun je je dmv vlootsamenstelling wapenen. Tegen een enkel zwart gat kun je je niet wapenen. Er zi...

Sunday, July 12th 2009, 12:45am

Vernietiger

Quoted from "Yggdrasill" Ojah, even @ GeneralV slagschip tegen bommewerper? gelijk spel, ze zijn in verhouding net zo sterk eigenlijk. Alleen tegen andere schepen is een bommenwerper sterker vanwege de snelvuur die veel minder is tegen een bommenwerper. Ook heeft een bommenwerper enorm veel snelvuur tegen verdediging wat hem op dat punt ook weer beter maakt. Een Bommenwerper heeft een veel sterker schild -->> sim eens voor de grap 20 bommers vs 20 slagschepen. En zelfs bij gelijk spel worden bi...

Saturday, July 11th 2009, 11:34pm

Punten verlies met nieuwe design

Quoted from "XGrimorgX" En dan nog even naar aanleiding van de opmerking van Grotius. Er ongetwijfeld mensen die MET een terravormer al krap zitten qua velden nu. Ik heb zelf bijv. een kolonie van 12.840 km ( 198 / 199 velden ) met terra7 die ik niet graag zou opblazen omdat er al 950k punten in zitten. Er staat nog een lab12 (voor gravi) op wat al op de opruimlijst stond, maar velden voor opslag had ik daarbij niet extra ingecalculeerd en het zou jammer zijn daar plekjes aan te 'verspillen' di...

Saturday, July 11th 2009, 7:28am

Punten verlies met nieuwe design

Quoted from "Magic" Maare waar het mij om gaat met dat redisign. Het is leuk als me hoofdplaneet wordt aangepast, maar ik heb al me planeten gekoloniseerd op basis van de oude stats. Wat inhoud dat je aan 180 velden ruim zat hebt als je ongeveer 1 keer per dag/ 2 dagen inlogt. met redisign kom ik daarmee niet meer uit met me opslag, en moet ik dis planeten van 30M of meer punten opblazen on grotere te krijgen, wat ik dus niet gaan doen. Kortom redisign in uni 16 betekend dat ik voorlopig of alt...

Wednesday, July 8th 2009, 6:15pm

Het nieuwe design.

Quoted from "caseyokee" Quoted Van de kleinere opslagcappacitiet heb ik nog geen last, voorlopig dan, want ik heb gemerkt dat in deze redesign de productie van mijnen veel sneller stijgt. Waar je in de huidige versie van ogame, ongeveer 2200 metaal kreeg uit een metaalmijn lv 16, krijg je in de nieuwe versie het dubbele. De kosten lijken echter hetzelfde te zijn gebleven. Meer productie voor een lagere prijs dus Dat is best leuk natuurlijk, maar ik vraag me werkelijk af hoe ze dat in vredes naa...

Wednesday, July 8th 2009, 6:09pm

RE: Redesign: Niet alles is slecht kom ik achter

Quoted from "skiwi" Sommigen vinden dat het slechter wordt door de lay-out, ik denk dat het in z'n geheel wel mee zal vallen alleen je zult de vloot-pagina meer moeten gebruiken om activiteit van jouw vloten te zien dan de boventste header met vlootactiviteit. Ik denk dat die alleen maar voor snel te zien gebruikt moet worden. Die layout-problemen zijn simpel op te lossen door een zogenaamde browser-splitter (addon in Firefox) te gebruiken. Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden: Als je e...

Wednesday, July 8th 2009, 5:50pm

Mithrandir stopt

Mithrandir een kleine groet uit uni5. Heel veel plezier op je wereldtournee :D

Wednesday, July 8th 2009, 5:45pm

Bommenwerper

Elk schip heeft zijn sterke en zwakke punten. Voor de Bommenwerper geldt: sterke punten : snelvuur tegen verdediging, sterk schild, relatief veel vuurkracht zwakke punten: brandstof verbruik, productiekosten, opslagcapaciteit, (pantser) en vliegsnelheid Zoals met alles in Ogame: zorg dat je door het combineren van sterke punten de zwakke punten overkomt. Denk bijvoorbeeld maar eens aan een combinatie van Bommenwerpers met Slagschepen en/of Grote Vrachtschepen (en de reeds genoemde combinatie met...

Sunday, June 14th 2009, 2:18pm

Dubbele ranking

Quoted Originally posted by puydt Je bent dus duidelijk een voorstander van de leegloop... Iedereen is namelijk tegen de leegloop omdat ze al wat ze hebben opgebouwd niet kwijt willen... Waaruit blijkt dat ik voorstander ben van de leegloop? Dat een universum na een paar jaar begint leeg te lopen is onvermijdelijk: de gameplay neemt na verloop van tijd af (dat is inherent aan het spel-ontwerp). Dat hoeft niet automatisch te betekenen dat spelers die meer gameplay willen niet in een nieuw univer...

Sunday, June 14th 2009, 11:53am

Dubbele ranking

Quoted puydt schreef Het probleem is dus het volgende: Oude uni's lopen leeg en men zit gretig te wachten op de opening van nieuwe uni's. Het gretig wachten heeft als oorzaak dat nieuwe leden niet ergens onderaan willen beginnen in de statistieken, omdat ze dan nooit een eerlijk spel kunnen spelen. Ze hebben te vele achterstand. Ogame is een spel met een open einde. Waarom zou je in een universum willen beginnen dat allang in de eindfase zit? Je stelt dus eigenlijk voor om een tweede uni in een...

Saturday, June 13th 2009, 10:02am

Skin toepassen

FAQ (Veelgestelde vragen) V2.0 Quoted Hoe verander ik de skin ( = hoe het spel eruitziet)? De skin kun je veranderen in het opties-menu ingame, je kan een van de standaard skins invoeren, of zelfs zelf een skin maken. Als je uit de keuzelijst een skin wilt kiezen haal je eerst de link van de oude skin weg en druk je op 'OK', vervolgens zie je daar waar eerst de link stond nu een drop-down-menu staan waar je kan kiezen uit skins, zodra je ereen hebt uitgekozen klik je die aan en vink je 'toon ski...

Saturday, June 13th 2009, 8:26am

max temp plaats 1

:!:gemiddelde maximum temperatuur bereken je door 40 op te tellen bij de gemiddelde minimale temperatuur (bron: Mythx) De max temp voor plaats 1 is dus de maximale minimale temp op plaats 1 plus 40 --> 127 Een hoge temp voor plaats 1 ligt dus tussen het gemiddelde en het maximum van de max temp --> 123-127

Thursday, June 11th 2009, 2:02pm

uni 5 VERKIEZINGEN!!!

Dit zijn toch de 2009 verkiezingen??? Waarom worden er dan spelers genoemd die begin 2007 voor het laatst speelden in deze uni??? Met andere woorden: Is het de bedoeling dat er op alle spelers gestemd kan worden die ooit in uni5 hebben gespeeld? Of alleen op de (in)actiefjes die in 2009 spelen? Volgens mij ontbreekt de n00dle-award

Wednesday, June 10th 2009, 11:01pm

handelaar

De metaalhandelaar koopt metaal met de handelsverhouding 3/1,5/0,93 (m/k/d). Dit is geen bug, het hoort zo. Hij kan jou dus geen metaal geven. (Er bestaat ook een kristalhandelaar en een deuthandelaar, maar die heb je niet gekregen) Dus: - stel jij wilt kristal van hem kopen, dan betaal je voor 1 kristal 2 metaal. - stel jij wilt deut van hem kopen, dan betaal je voor 1 deut 3,23 metaal. Concreet voorbeeld: - Stel dat jij 1 miljoen metaal op die planeet hebt liggen die je wilt verkopen aan de me...

Wednesday, June 10th 2009, 12:52pm

Galaxy Tool

Quoted Freakertje schreef Volgens mij moet je dan gewoon vanuit de tool zelf al de speler op actief kunnen zetten, ... Joh, dat werkte bij mij vroeger nooit. Weer wat geleerd (y) Quoted dragongod schreef En waar vind ik die gebruikers tabel voor "active" te maken? Als admin van de galaxytool kan dat door bij "gebruikersinformatie" achter de betreffende gebruiker op "email" te klikken, dan verandert de status van "email" in "active".

Tuesday, June 9th 2009, 10:43pm

Galaxy Tool

de admin kan door direct in te loggen op de database van de host (bijv. via phpMyAdmin) de tabel met gebruikers opzoeken en daar de status van de gebruiker in kwestie veranderen (van "email") in "active". Vergeet dan ook niet om de overige rechten toe te wijzen. Als je dat te moeilijk vindt, dan kan de admin (of een ander met adminrechten) ook gewoon een extra gebruiker aanmaken via galaxytool zelf. De admin geeft vervolgens de gebruikersnaam en het wachtwoord door aan de speler. De speler kan v...

Tuesday, June 9th 2009, 10:32pm

handelaar

Je kunt op elk moment maar één handelaar hebben. Als je al een handelaar had, dan vervalt je oude handelaar op het moment dat je een nieuwe handelaar in je bezit krijgt.

Tuesday, June 9th 2009, 5:33pm

handelaar

Quoted Originally posted by jamesblond dat je niets kan invullen bij metaal houd in dat je kristal en/of deut kan ruilen en dan metaal van hem krijgt. Dit is hardstikke fout! Even voor de goede orde. Je hebt een metaalhandelaar gevonden op expeditie. Je kan dus kristal en/of deut van hem krijgen tegen handelsratio: 3/1.5/0.93 (m/k/d), nagelang je voldoende metaal op die planeet hebt. Hou hierbij de capaciteit van je kristalopslag en deutopslag in de gate. Voor meer informatie: Handelaar en Expe...